Alex Trope
Sotsiaalteadused MA ( Tallinna Ülikool 2010); kunstiteraapia MA (Tallinna Ülikool 2008); sotsiaaltöö BA (Tartu Ülikool Pärnu Kolledž, 2007)
Loovterapeut, läbinud psühhodraama kursused, kunsti- ja käelise tegevuse pedagoog, juhendanud erinevaid sotsiaalprogramme kinnipeetavatele ja töötutele.
Täiskasvanute koolitaja 6. tase
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Olen viimase majanduskriisi algusest kuni tänaseni töötanud loovterapeudina elu hammasrataste vahele jäänutega. Olgu nendeks siis töötud, noored, vanglast vabanenud, sõltlased või muukeelsed inimesed ning aidanud neid taas täisväärtuslikuks ühiskonnaliikmeks saada. Aastatega olen kokku puutunud väga erinevate inimestega ning jõudnud veendumusele, et ühiskonnas tõrjutuks saada on üle ootuste «lihtne» ning tihti arenevad sündmused ahelreaktsioonina nii kiiresti, et inimene sellest arugi ei saa. Tihti järgneb üks asi teisele lausa hirmuäratava kompleksina. Riigikeele mitteoskamine tähendab, et tasuva töökoha leidmise võimalused on äärmiselt piiratud. Pikaajalise töötusega kaasneb heitumine ning kõigele käegalöömine, alkoholism või muud sõltuvused. Loovterapeudina (eelkõige kunsti- ja valgusteraapia, mida viin läbi gruppidele) olen kogenud, et just loovtegevus on see, mis elu hammasrataste vahele jäänul meele selgeks lööb ning teda elus uusi eesmärke ja võimalusi nägema paneb. Tihti on aidatav ka ise hämmastunud, avastades, millised anded ja oskused temas seni peidus olid. Ta veendub, et tema ise on oma elu looja. Inimesi, kes tööturule naasnud ja sinna jäänud, on saanud tagasi sotsiaalse ja vaimse tasakaal. Paljud on rajanud oma ettevõtte, olles tööandjaks mitte ainult endale, vaid ka teistele. Enesega toimetulek eeldab julgust mitte tunda end alaväärsena, julgust vaadata enese sisse, leidmaks seni kasutamata ressursid ning neid rakendada. Olen kindel ja sügavalt veendunud, et suudan hättasattunuid edaspidigi ja senisest veelgi tõhusamalt aidata.
[/expander_maker]
Kadri Koha
Andragoog MA (TLÜ 2004); klassiõpetaja (TLÜ 2001); Farmatseut (Tallinna Meditsiinikool 1985)
Analüütiline psühholoogia (C. G Jungi Analüütilise Psühholoogia Erakool 2015); Mänguterapeut (A. Sootsi tervisekool 2013); Seoseid loov kunstiharidus (Sally Stuudio Kunstikool 2013). Loominguline mõtlemine ja loomingulised õpetamise meetodid (TLÜ, 2012). NLP Master Practitioner (Eesti NLP Instituut 2010); NLP Practitioner (Eesti NLP Instituut 2006)
Akadeemiliste loengute pidamine Tallinna Ülikooli Rakvere kolledžis tulevastele lasteaiaõpetajatele ja sotsiaalpedagoogidele.
Täiskasvanute koolitaja tase 7.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Olen positiivse ellusuhtumisega, avatud ja abivalmis. Mõtlen alati, et kõik hea, mida teen, tuleb kunagi mulle mitmekordselt tagasi. Emotsionaalsus ja loov mõtlemine on viinud mind tihti edukate lõpplahendusteni. Püüan seda mõtteviisi ka oma koolitustel inimestesse süstida.
Meditsiiniteadmised on olnud mulle kasuks inimestele tervisealast teavet jagades. Terve ja elurõõmus inimene tahab õppida ja tööd teha, kui aga tervis kipub alt vedama, siis on raske püstipäi reipalt edasi tegutseda. Juhtimis- ja motivatsioonikoolitustel on tihtilugu teemaks ületöötamine, stress ja sellest tulenevad vaevused. Selliste probleemide ilmnedes võtan aja maha ning räägime tervise hoidmisest. Suudan loovalt pakkuda probleemidele lahendusi, kuid see, mida inimene kasutama hakkab, on juba tema otsustada.
Akadeemilised pedagoogika, psühholoogia ja andragoogika õpingud on mind viinud tõdemuseni, et inimene ise on enda õpetaja, tuleb vaid osata ja julgeda ennast analüüsida. Analüüsida saab aga väga mitmel moel, kasutan selleks loovaid meetodeid ning kaasaegseid NLP (neuro lingvistiline programmeerimine) tehnikaid.
Olen tegelenud täiskasvanute nõustamise, juhendamise ja õpetamisega alates 2001. aastast. Erinevates õppegruppides 2001-2016 (ka üliõpilased) on olnud ka töötuid, keda olen individuaalselt nõustanud ning julgustanud tööturule sisenemise ning tööotsingialastes küsimustes, seega oman töötute nõustamise ja juhendamise kogemust viisteist aastat.
Püüan õppijatele sisendada, et probleeme ei saa lahendada sama mõtteviisiga, millega need on tekitatud. Mõtlemine on meie elu juhtnööriks. Ta juhib meid sinna, kuhu me end mõtleme! Mõtetel on võimas jõud, kui osata neid kasutada.
[/expander_maker]
Amino Põldaru
Pedagoogiline nõustamine MA ( Tallinna Ülikool 2006); klassiõpetaja (Tartu Ülikool 2004); Koolieelne kasvatus (Tallinna Pedagoogiline Seminar 1983)
Toitumisnõustaja (A. Sootsi Tervisekool 2014-2016); Mänguteraapia (A. Sootsi Tervisekool 2013-2014); Visuaalkunstiteraapia (Tallinna Ülikool 2011- 2013).
Akadeemiliste loengute pidamine tulevastele klassiõpetajatele, sotsiaalpedagoogidele ja lasteaiaõpetajatele Tallinna ja Tartu Ülikoolis ja kolledžites.
Täiskasvanute koolitaja 7. tase
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Pean ennast demokraatlikuks ja humanistlikest põhimõtetest kinnipidavaks koolitajaks, kes püsib koolituse sisu raamides, kuid võimaldab osalejatel end arendada ja oma potentsiaalsed ressursid välja tuua. Tunnustan õppija väiksemaidki edusamme ja saavutusi ning julgustan selles edasi minema, arvestan õppija tempoga ega tee tema eest midagi ära. Kuna grupi tulemused sõltuvad nõrgima osaleja võimekusest, suunan gruppi sellega arvestama ja teda toetama. Annan ruumi õppijatel ise oma teadmisi luua ja saavutustest rõõmu tunda.
Lähtun põhimõttest, et iga õppija on eriline, arvestan tema individuaalsust ja kogemust ning sotsiaalset tausta. Minu demokraatlik suhtlemisstiil julgustab õppijat olema avatud ja võrdne partner hoolimata tema staatusest ja haridustasemest. Loon keskkonna, kus täiskasvanud õppija on koostööaldis, suhtleb vabalt nii koolitaja kui õpperühmaga. Usun iga õppija õppimisvõimesse ja lähtun tema tasemest ja vajadustest.
Pädevuspiirides koolitan täiskasvanuid, kasutades erinevaid meetodeid ja arvestades grupi erimeelsuste ning seisukohtadega. Eetiliste, rahvuslike ja religioossete konfliktide lahendamisel toetun oma religioonipedagoogika kursusel omandatule.[/expander_maker]
Christel Punn
Sotsiaalteaduste magister (2005, Tallinna Ülikool)
Täiskasvanute koolitaja tase 6.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Olen töötanud mitmeid aastaid naiskinnipeetavatega. Alates 2013.a tegelen pikaajaliste tööotsijate gruppide (Tööharjutus ja Tööklubi) juhendamisega.
Leian, et igas inimeses on peidus see “miski”, mis aitab elus raskustele vaatamata toime tulla ja ennast hästi tunda. Paraku kaotame selle “miski” argipäeva rutiini ja muredega tegeledes ega leia seda enam üles. Grupijuhendajana püüan mitte niivõrd “süstida” teadmisi ja oskusi, kui aidata leida enda seest see loov, mänguhimuline ja elurõõmus sisemine laps. Kasutan selleks mitmeid loovaid ja lõõgastavaid meetodeid. Hoolitsen selle eest, et minu koolitatavad tunneksid end oodatud ja hoituna, õpikeskkond oleks turvaline, meeldiv ja enesearengut soosiv. [/expander_maker]
Ruth Karjus
Sotsiaalteaduste BA (Tallinna Ülikool 2011) sotsiaaltöö, Anija VV Kehra Sotsiaalkeskus Päevakeskus (2007-2013) tegevusjuhendaja. OÜ Corrigo (2013-2014) sotsiaaltöötaja. MTÜ Meelevald (2015-2016) koolitaja.
Täiskasvanute koolitaja tase 6.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Olen läbinud erinevaid rehabilitatsioonialaseid ja eripedagoogika täienduskoolitusi. Tegevusjuhendajana olen puutunud kokku igapäevaselt raske vaimu- ja liitpuuetega ning psüühikahäiretega noortega, nende vanematega ning nende probleemidega, mis takistasid neid osalemast igapäevaelus ja olema täisväärtuslikud ühiskonna liikmed. Olen viinud läbi koolitusi, nende vanematele kui ka noortele. Usun, et erivajadustega noortega on võimalik saavutada palju, kui saan pakkuda individuaalset lähenemist.
Töötute koolitajana lähtun eelkõige grupi vajadustest ja iga inimese individuaalsest eripärast. Olen oma töös paindlik ning suudan kohandada tegevusi vastavalt hetkeolukorrale ja vajadusele. Kasutan koolitustel loovaid meetodeid ning oluliseks pean grupi positiivset õhkkonda. Positiivsus ja rahulik meel tasakaalustavad inimesi ning kogu grupp osaleb tegevustes ilma vastumeelsust tundmata.
Usun, et kõik inimesed, olenemata nende vanusest ja eelnevast ettevalmistusest, on suutelised õppima ja omandama uusi teadmisi ja oskusi, kui neile antakse võimalus ja piisavalt aega. Koolitajana olen ise innukas õppija. Loen raamatuid, mõtisklen nende sisu üle, püüan luua seoseid iseenda elukogemusega. Olen seda meelt, et õppida saab igal pool ja igast tegevusest. Elu ise on inimese suurim õpetaja, tuleb vaid osata märgata, mida muuta ja kuidas iseenda elu elamisväärseks elada.[/expander_maker]
Tiiu Viira
Haridusteaduste magister, eripedagoog-nõustaja Tallinna Ülikool (2010). Sotsiaaltöö rakenduskõrgharidus, Lääne-Viru Rakenduskõrgkool (2008).
Täiskasvanute koolitaja tase 6.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Olen töötanud Maarjamaa Hariduskolleegiumis, endises Tapa erikoolis, eripedagoogina ning SA Innove eripedagoog nõustajana. Alates 2017. aasta sügisest olen MTÜ Meelevald koolitaja ja teenuste juhendaja. Viin läbi kursusi tööotsijatele Tartus, Tallinnas ja Jõgevamaal. 2018. a. suvest töötan ka Virumaa Tugiteenused MTÜ rehabilitatsioonimeeskonnas eripedagoogina.
Juhendamise ja mentorluse meetodid omandasin Tartu Ülikooli (2014) mentorikoolitusel, agressiivsete klientidega toimetuleku teadmised Verge Eesti OÜ koolitusel (2013). Loen erialast kirjandust, hoian end kursis täiskasvanute koolitusvaldkonnas toimuvate muutustega. Märkan ja tunnustan õppijaid tulemuste eest, innustan neid oma eesmärkide poole liikuma, mis omakorda tõstab inimese enesehinnangut. Minu elu mõte ja missioon on aidata abivajajaid, olla toeks neile, kes seda mingil oma eluetapil vajavad. Õpetada neile, et tähtis pole see, mis elus juhtub, vaid oluline on oskus sellest kogemusest ja katsumusest õppida.[/expander_maker]
Viktoria Urb
Psühholoogia (Tallinna Sotsiaal-Humanitaarinstituut, 2009), koolipedagoogika ja eripedagoogika (Tallinna Ülikool, 2012), hüpnopsühhoteraapia (Psycho-Dynamic Hypnosis and Eriksonian Therapist, Prantsuse Hüpnoosiassotsatsioon, 2013).
Täiskasvanute koolitaja tase 6.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Erialased täienduskoolitused kliinilise- ja meditsiinipsühholoogia, psühhoteraapia, positiivse psühholoogia, pereteraapia, liiva- ja kunstiteraapia, süsteemitöö, kinesioloogia ja hüpnoteraapia alal. Kõiki neid teadmisi ja oskusi saan kasutada töös inimestega koolitusprotsessis, oskan individuaalselt õppijaga suhestuda ning vajadusel individuaalselt konsulteerida andes õppijale tagasi emotsionaalse tasakaalu ning positiivse suhtumise õppimisse.
Oman psühholoogilise nõustamise praksist. Tegutsen aastast 2004 GRC Tallinn keskuses koolitaja ja suhtlemistreenerina. Psühholoogi ja terapeudina suunan oma kliente, kes tulevad minu nõustamisele, ennast arendama ja juurde õppima. Rõhutan, et elukestev õppimine on enese elu juhtimise alus. Nõustan individuaalselt ja viin läbi koolitusi psühholoogilistel teemadel gruppidele Aura Media MTÜ keskuses ning MTÜ Bastion. Traditsioonilise täiskasvanute koolitamisega alustasin 2013. MTÜ Meelevald koolitaja alustasin 2016. aastal.
Rohkem kui 30-aastane töökogemus meditsiinivaldkonnas on andnud mulle kannatlikkust, inimeste mõistmist ning empaatiatunnetust. [/expander_maker]
Vaike Lillemäe
Sotsiaaltöö MA, Tallinna Pedagoogikaülikool (2003).
Sotsiaaltöötaja tase 6.
[expander_maker id=”1″ more=”Loe veel!” less=”Vähem”]
Oman aastatepikkust töökogemust sotsiaalhoolekande valdkonnas, arendanud end sel alal läbi erinevate koolituste ning hoidnud kursis muutustega. Olen töötanud erinevas vanuses ja väga erineva tegevusvõimega inimestega ning nõustanud neid nii grupis kui ka individuaalselt.
Täiskasvanute koolitajana töötan alates 2017. aastast. Oma töös lähtun eelkõige õppijate vajadustest ja huvidest ning sotsiaalse võrdsuse printsiibist. Arvestan koolitatavate isiksuslikke erinevusi ning austan nende õigust privaatsusele ja neid puudutava informatsiooni kaitsele. Elukestva õppe põhimõttest lähtuvalt täiendan end järjekindlalt nii kutse-, eriala- kui ka tööalaselt.
Olen osalenud erinevatel meeskonnatöö, loovuse ja ettevõtlikkuse arendamise, elukriisidega toimetuleku ning erinevat toimetulekuvõimet omavate inimeste nõustamise täienduskoolitustel. Omandanud teadmisi isiksusearengu- ja suhtlemispsühholoogia valdkonnas. Viimatimainitule on rohkesti kaasa aidanud sotsiaalhoolekandealase tegevuse koordineerimise valdkonnas töötamine ning pikaajaliste töötute juhendamine ja individuaalne nõustamine. Omavaheliste seoste nägemine ja nende ellukutsumine erinevates tegevustes on andnud hea analüüsioskuse. Lisaks pean end heaks organisaatoriks erinevate sündmuste ning tegevuste ellukutsumisel-läbiviimisel.[/expander_maker]